Wat Niemand Heeft
Geplaatst op december 15, 2005 | Gearchiveerd onder Geen categorie | Reageer
– Goedemiddag dames en heren, ons programma komt deze week live vanaf de Miljonairs Fair in Amsterdam. Waar we praten met initiatiefnemer en directeur van deze braderie voor de happy few, deze vlooienmarkt voor de filthy rich, deze topkaliber kwamtumhal, dit Waterlooplein voor de welgestelden, welkom, Bob van den Bulk.
– Je bent een kanjer Frits, helemaal goed.
– Bob, wat is de gedachte achter deze beurs?
– Gedachte? We gaan toch niet moeilijk doen hè? Hèhèhèhè, geintje. Kijk, je zet gewoon het allerduurste wat er op de wereld te koop is bij mekaar en dat noem je Miljonairs Fair.
– Juist.
– Je kan het ook de Biljonairs Fair noemen maar dan komen ze niet! Hèhèhèhè geintje.
– Vertel eens wat over wat we hier allemaal zien.
– Nou ja, we staan hier bijvoorbeeld bij de Von Stufenbruck Turboschwanz II, op dit moment de duurste auto ter wereld. Topsnelheid zeshonderd kilometer per uur, gewicht vijfeneenhalve ton, acceleratie van 0 naar 100 in een krappe twee seconden.
– Wat zit daar nou voor motor in?
– Een W12.
– Een V12?
– Ja, en daar dus twee van, vandaar die W. De carrosserie is volledig van goud, wielen van platina en de bekleding is van speciaal geselecteerd reuzenschildpaddenleer.
– Dat is toch een beschermde diersoort?
– Precies, en daarom is het dus ook zo duur! Dat merk je dus op een gegeven moment: als je op zoek gaat naar het exclusiefste van het exclusiefste, ja dan kom je dus op een gegeven moment in de illegale sfeer terecht.
– Het ruikt een beetje …eigenaardig.
– Dat klopt. Veel mensen worden er ook misselijk van, maar ja, het is het duurste leer dat er bestaat, en dan moet je natuurlijk bepaalde dingen voor lief nemen.
– Dat pookje, midden op de bestuurdersstoel, wat is dat?
– Dat is de zogenaamde Rectomatic, een nieuwe vinding van Von Stufenbruck. Dat wordt anaal ingebracht, eventueel in combinatie met een speciale zeemleren onderbroek, verkrijgbaar als optie, en via dat pookje krijg je dan aanwijzingen van het navigatiesysteem, hoe je moet rijden.
– Een beetje zoals bij een paard, met een bit.
– Grosso modo, maar dan anders.
– Lijkt me niet prettig.
– Is het ook niet! Maar ja, niemand anders heeft het, en dat is waar het in dit marktsegment om gaat.
– Zo’n auto zal wel veel verbruiken.
– Ongeveer 9 op 1 op de snelweg en 14 op 1 in de stad, dus dat is inderdaad niet optimaal. Maar om het verbruik nog verder te verbeteren zit er standaard een lek in de benzinetank.
– Is dat niet zonde?
– Gewone mensen zeggen op zo’n moment ‘zonde’, een miljonair zegt ‘geinig’. Begrijp je? Dát verschil.
– En dat kost?
– Eh, het instapmodel is 3,7 miljoen euro. Exclusief rails.
– Rails?
– Ja, dat is ook heel uniek aan de Von Stufenbruck. Hij rijdt op rails. Die je dus zelf eerst moet leggen. Nou ja, láten leggen, want dat doet een miljonair natuurljk niet zelf.
– Is dat niet onpraktisch?
– Misschien. Maar het kost ka-pi-tálen, en daar moet je natuurlijk wel iets voor over hebben.
– Bob van den Bulk, hartelijk dank.
– Helemaal goed Frits, hij was weer toppie. Champagne?
– Eh, ja graag. Cheers.
– Niet opdrinken! Kijk, dát vindt een miljonair nou zonde. Hier, giet bij die potpalm!
Reacties
Laat een bericht achter